Mat och träning


Nu börjar det verkligen sina i kylskåpet och skafferiet så man får ta det man har helt enkelt =) Skönt att få det utresnat också så man kan köpa nytt.
Blev iaf en tonfisksallad med bulgur och hemma gjord rhode island sås. (något liknande iaf)

Blev riktigt gott! tog det jag hade hemma, lite sallad, gurka, tomat, paprika, minimajs, ägg, tonfisk och bulgur. Sen gjorde jag även egna kroketter med vitlök och olja.

Kroketter:
Blanda lite olja, peppar, eventuellt salt och pressa en vitlök, jag gillar även att ha i lite paprikakrydda. Pensla det på såna här fyrkantiga mackor som man kan rosta. (kanter kan avlossnas om så vill ) Sen är det bara in i ugnen i 200 grader, några minuter tills dom blir knapriga. glöm inte att vända på dom också.

såsen:
ett paket cremefraishe.
½ dl majonäs.
salt peppar.
1-2 matskedar chilisås
2 matskedar sötsur sås
sen hade jag också i lite paprikakrydda, chilikrydda och lite cayenpeppar, man kan välja lite själv hur man vill krydda.

Det var en lätt men lagom måltid för ska börja träna nu vid 6, så man vill inte vara propmätt. Men även så att man orkar ta ett litet mellanmål efterträningen när man har kommit hem.

Nu blir det att slappa lite framför tvn innan det är dags att pumpa kroppen på body pump!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0